top of page

קרב ענקים סוער - המרובע בין סטורן בדלי לאורנוס בשור


מזג אויר סוער בדרך אלינו והוא מבטא את ההיבט הסוער בין שבתאי (קור) לאורנוס (פתאומי ובלתי צפוי). שבתאי בדלי ואורנוס בשור נמצאים בהיבט מרובע שיגיע לדיוק ב-17 בפברואר - מחר.

המחזור הסינודי (סינודי מלשון מפגש) בין שבתאי ואורנוס חל כל 44-45 שנים. בתקופות שהם נמצאים בהיבטים קשים (מרובע ומולות) מתחוללת סערה בשמיים שמשפיעה עלינו כאן בכדור הארץ, סערה בסגנון מרד נעורים בין הבן (סטורן) לאביו (אורנוס).


על פי המיתולוגיה היוונית אורנוס היה השליט הראשון של היקום ואל השמים היצירה והבריאה. ילדיו היו מפלצות, קיקלופים (ענקים בעלי עין אחת), קאטונכרים (מפלצות בעלי 100 ידיים) וטיטאנים (ענקים קדומים שהיו להורים של האלים המיתולוגיים).

בקיצור לא כזה להיט והוא מאוד פחד והתבייש בהם ולכן החליט להחביא אותם בבטן האדמה.

גאיה (האדמה) שהיתה אמו ואשתו בו זמנית (וכבר מזה אפשר להבין למה יצאו להם ילדים מטורללים) מאוד לא אהבה שהילדים שלה קבורים בבטן האדמה (שלה) וכאבה מאוד את כאב ילדיה.

היא החליטה לעשות מעשה ולשחרר אותם והיתה צריכה את עזרת הטיטנים. היחיד שהתגייס למשימה היה סטורן! שהיה הצעיר מבין כל האחים ובעזרת החרמש שאמו גאיה נתנה לו - תקף את אביו וסרס אותו.


אורנוס הפגוע נרתע מאוד מגאיה וכך נוצר החלל בין השמים והארץ.. וזה עוד ממשיך ונהיה יותר גרפי אז אני חוסך ממכם את זה.


בסיפור הזה יש המון סמליות, אבל גם היפוך של משמעויות.

אורנוס מסמל חופש, שונות, יחודיות, קידמה, חידושים והמצאות. סטורן מסמל בדיוק ההפך - את השמרנות, העבודה הקשה, ואת ההפך מחדשנות וקידמה.

אורנוס מוזר ולכן יצאו לו ילדים מוזרים. באסטרולוגיה אורנוס מסמל את כל מה ששונה לא סטנדרטי וסוטה מהנורמה.

סטורן לעומת זאת מאוד ישר מסודר שמרן ובעל גבולות ברורים. הוא מסמל את העבודה הקשה של האדמה! לחרוש, לזרוע, לקצור. הוא מחזיק חרמש שמשמש את עובדי האדמה - עבודה פיזית קשה מאוד.

סטורן השמרן נלחם באביו המוזר ומסרס אותו כדי שלא יוולדו לו יותר ילדים דפוקים.

יש כאן משהו שקצת לא מסתדר, לפחות לי - בדרך כלל הילדים הם המרדנים, המוזרים, השונים, אלו שרוצים חופש וקוראים תיגר על ההורים הנוקשים והשמרנים. (כלומר הילדים הם האורנוס וההורים הם הסטורן) אבל אורנוס הפוך ובלתי צפוי וגם בסיפור הזה יש היפוך - הילד הוא המבוגר האחראי (סטורן), והאבא הוא המשוגע והמטורף (אורנוס).

איך כל זה קשור למה שקורה היום בשמיים אתם שואלים? (בתקווה ששרדתם והגעתם עד לכאן..)


הקרב המיתולוגי שוב קם לתחייה ומתחולל ברגעים אלו ממש בשמיים והוא יחזור על עצמו עוד פעמיים במהלך השנה הקרובה ב-15 ביוני וב-24 בדצמבר. באופן סימבולי - סטורן שמסמל את הממשלה, הממסד, השמרן והנוקשה נלחם באורנוס שמסמל את החברה שרוצה להשתחרר מכל מה שמגביל וכובל. אורנוס דורש חופש, קידמה, ושינוי והוא מורד במוסכמות.

המרד שמתחולל בשמיים משפיע עלינו כאן. האווירה מקצינה, וזה בא לידי ביטוי בתחום החברתי והכלכלי. את החופש (אורנוס) שאחרי הסגר (סטורן) צריך לקחת בכוח. צריך להילחם כדי להשיג אותו.

מרד הקניונים והעסקים הקטנים זעקו הכותרות בעיתונים ואני שמתי לב למילה מרד בדיוק כמו שסטורן מרד באביו אורנוס כדי לשחרר את כל אחיו הכלואים מבטן האדמה.


גם אנחנו היינו כלואים ועכשיו מגיע השחרור הגדול. לא יהיו יותר סגרים למרות שיהיו פה ושם הגבלות. הקורונה תהיה ברקע ונדע לחיות איתה בשנתיים הקרובות כל עוד סטורן (הגבלות) במזל דלי (חברה).

כן, כן קראתם נכון, כתבתי שנתיים. והתכוונתי לשנתיים שהקורונה תהיה ברקע ואנחנו נחייה בשגרה מלאה לצידה והיא לצידנו ממש כמו השפעת.. שאגב נעלמה קצת השנה כי כולם עם מסיכות.


ואם נחזור להיבט המרובע בין סטורן לאורנוס אז רק שתדעו שברמה האישית - בני המזלות הקבועים - דלי, שור, עקרב ואריה ירגישו את ההיבט הזה כי גם אצלם מתחולל מרד ענקים, וקבלת החלטות גורליות שקשורות ביציאה מהסגר האישי שלהם (כל אחד בתחומו) אל החופש מתקבלות בימים אלו. ואל תשכחו שמדינת ישראל היא גם בת מזל שור! ולכן גם אצלנו מתחולל מרד ענקים ברמת המדינה.


במרד הצעירים חושבים שההורים מטומטמים ולא יודעים שום דבר ונלחמים בהם והמבוגרים מהצד השני יודעים שהילדים התחרפנו ואומרים לעצמם - נו טוב, זה הגיל וזה יעבור... ממש כמו הסערה של מזג האויר שתפקוד אותנו בשעות הקרובות - זה חזק, קצר וזה יעבור.


מדינת ישראל בת מזל שור, ואת השוורים קשה מאוד להזיז ברגע שהם התקבעו וננעלו. משהו במדינה שלנו הולך מאוד לאט, לוקח הרבה זמן לעשות כאן שינויים. למרות שהכוונות תמיד טובות, איכשהו העגלה תקועה כי יותר מידי בעלי עניין מושכים את החבלים לכיוונים מנוגדים. אבל כמה שהשור עקשן - השינוי יגיע ביג טיים, והמדינה תשנה את פניה. לאזרחים יהיה הרבה יותר עצמאות וכוח וזה ישפיע על כל תחום בחיינו. אתם תראו שבסוף (עוד שנתיים ככה פלוס מינוס) יהיה הרבה יותר כיף וטוב לחיות כאן.


מאחל שתעבור הסערה בבטחה, שלא יהיו נפגעים ושנעביר אותה בצורה נעימה וכייפית (שוקו חם, קצת פחמימות ומוזיקה טובה בטוח תעשה את העבודה). קור שמח לכולם.

704 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page