top of page

מה האופק שלי?



הרבה אנשים לא יודעים מה האופק שלהם ובשביל מה צריך אותו בכלל?

אז אני פה בשביל להסביר :)

בדרך לניתוח מפת הלידה אנחנו צריכים לבחון שלושה מרכיבים עיקריים - מזל השמש, מזל הירח ומזל האופק. בתור התחלה אלו שלושת הגורמים הראשונים הכי חשובים שיש להתייחס אליהם.

מזל השמש אומר - באיזה מזל השמש היתה כשנולדתי. זה הגורם שהכי קל לדעת אותו בלי צורך לחשב יותר מידי - את זה כל אחד יודע לפי תאריך הלידה שלו. אנחנו יודעים שב-1 ביולי השמש נמצאת במזל סרטן. אי לכך ובהתאם לזאת - אם נולדנו בתאריך הזה אנחנו בני מזל סרטן. רק השמש קובעת את המזל שלנו. ועל זה יש לי תיאוריה מרשימה שאני מלמד את הסטודנטים שלי בקורס מתחילים, אבל זה לא לכאן ונסתפק בזה שהשמש קובעת את המזל שלנו או בפשטות את האישיות הגלויה והמוחצנת שלנו. - האגו.


מזל הירח אומר - באיזה מזל הירח היה כשנולדתי. ופה אנחנו לא יכולים לדעת לפי תאריך הלידה כי הירח זז מאוד מהר והוא יכול להיות בכל מקום בכל תאריך. אז מה עושים? פותחים לוח מיקום כוכבים לתאריך הלידה ומוצאים באיזה מזל הירח היה כשנולדנו. בגדול זה מספיק אלה אם נולדנו בדיוק כשהירח החליף מזל.. וכאן אנחנו צריכים גם את שעת הלידה שלנו.

המזל שבו הירח נמצא, יגלה לנו מה מסתתר בנפשנו, מה היו חוויות הילדות, איך אנחנו מרגישים ומגיבים לסיטואציות, ומה הרקע המשפחתי שלנו. פה אנחנו כבר נכנסים לתוכנו, ונגלה תכונות שרק מי שגר איתנו באותו בית יכיר...(אבל לא תמיד..) זה מוסיף עוד נדבך משמעותי לאישיות הנסתרת שלנו - הסופר אגו. (נא לפתוח מיד ערך ויקיפדיה על פרוייד והמודל הסטרוקטורלי) מי אמר שאסטרולוגיה לא הולכת עם פסיכולוגיה אה?


מזל האופק אומר - איזה מזל עלה באופק המזרחי כשנולדנו. ועכשיו זה נהיה טריקי. מה כל כך חשוב האופק המזרחי? ולמה לא האופק המערבי או רום שמיים?

אז ככה - לאופק המזרחי יש חשיבות גדולה מאוד כי משם זורחת השמש, וזריחת השמש היא הדבר הכי משמעותי בכל יום. לזריחה בעולם הקדום היתה משמעות עצומה והיא סימלה את המחזוריות של תחילת החיים. זריחה = לידה חדשה. כל יום השמש נולדת מחדש והכל מתחיל במזרח. כשהשמש מגיעה לרום השמיים ב-12 בצהריים (בקירוב) החיים מגיעים לשיא, וכשהשמש שוקעת במערב - זה סוף היום וסוף החיים, עד לזריחה הבאה. די פרימיטיבי אבל וואלה, ככה חשבו העתיקים החכמים והאמת זה די מענין! ומלא בסמליות על החיים (והמוות). אם ננסה לחזור בזמן 2000 - 3000 שנים אחורה, כשהשמש שקעה - החיים נעצרו, האנשים הפשוטים היו מפסיקים את העבודה ופשוט הולכים לישון (סימליות למוות). האנשים הפחות פשוטים נאמר הכוהנים והאיצטגננים (אסטרולוגים) הם דווקא לא היו הולכים לישון.. ומבחינתם הלילה היתה הזדמנות נהדרת לחקור את סודות הכוכבים. הם היו בוהים בשמים ומחפשים תשובות לשאלות שלהם. הם היו נשארים כל הלילה עד לזריחת השמש. אגב מה שהם ראו לפני 3000 שנים זה לא אותם שמיים שאנחנו רואים היום...כלומר קבוצות הכוכבים היו במיקום שונה (וזאת בגלל תופעת הנקיפה..) והשמים שאנחנו רואים היום - לא יהיו אותם שמים בעוד 3000 שנים וכו׳, רק מי שיהיה פה עוד 26000 שנים יוכל לראות בדיוק את אותם קבוצות כוכבים שאנחנו רואים עכשיו באותו מקום כולל את כוכב הצפון פולאריס שיחזור לאותו מקום במדויק.

אם נחזור לאופק, לזריחת השמש ולאותם איצטגננים שהיו לומדים את תנועת הכוכבים וחוקרים את השמים - אז אותם אסטרולוגים גילו שיש קבוצות כוכבים קבועות שתמיד נמצאות על הקו שבו עוברת השמש. כלומר אם אנחנו מציירים קו שמסמן את מסלול השמש - אז על הקו הזה מסודרות 13 קבוצות כוכבים שנקראים בשם המזלות (כן, כן המזל ה-13 שהיה ידוע עוד בתקופה הקדומה לעתיקים ואנחנו לא המצאנו שום דבר חדש) השמש כל שנה עוברת על פני כל 13 הקבוצות האלה (שנקראות קונסטלציות), והעניין היה לדעת על רקע איזה קבוצת כוכבים השמש נמצאת בכל יום. (ואפילו בכל רגע נתון)

הכל טוב ויפה רק שאיך אפשר לדעת את זה אם אי אפשר לראות את הכוכבים כשהשמש זורחת בשמים? ואיך אפשר לחשב בלילה תחת איזו קונסטלציה השמש נמצאת כשאי אפשר לראות את השמש? (כי היא מתחת לשמים... ואי אפשר לראות אותה.. זה לילה כאילו?!)

דילמה.

מה רק לנו היו בעיות? אז גם להם, אבל הם היו חכמים מאוד, ומסתבר שהם היו מעולים במתמטיקה ולא סתם הם חיכו לזריחה בכל בוקר.


אותם חכמים עתיקים ידעו להביט מזרחה ולצפות באותם קבוצות כוכבים שעולות באופק המזרחי כמה דקות לפני עלות השחר כשעוד ניתן היה להבחין בהם. אלו היו אותם 13 קבוצות כוכבים שהשמש תמיד עברה דרכם.. אלו היו 13 הקונסטלציות של המזלות.

ברגע שהשמש עלתה באופק המזרחי והכוכבים נעלמו-באותו הרגע הם ידעו שהשמש נמצאת על רקע אותה קבוצת כוכבים וכך ידעו איזה מזל עלה באופק.

די פשוט האמת וגם גאוני. נגיד שאנחנו לפני 2000 שנה והיום ה-4 ביולי והשמש נמצאת בקונסטלציית סרטן. ברגע הזריחה - סרטן יהיה עם השמש באופק.

שעתיים אחר כך כבר יהיה מזל אחר באופק כי השמש עולה בשמים ויחד איתה עולה מזל סרטן.. אז שעתיים אחר כך יעלה מזל אריה, ושעתיים אחר כך בתולה... וככה עד למחרת בשעת הזריחה כשהשמש שוב תזרח ותהיה במזל סרטן אבל - ויש פה אבל גדול - השמש כל יום מתקדמת צעד אחד במזל.. וכעבור חודש (שזה 30 צעדים) היא פשוט עוברת לקבוצת הכוכבים הבאה - אריה שזה המזל שמגיע מיד אחרי סרטן ואז בשעת הזריחה אריה יהיה באופק עד לחודש הבא.

ככה השמש עוברת כל חודש ממזל למזל, ובכל חודש עולה באופק המזרחי בשעת הזריחה עם השמש אותו מזל שהשמש נמצאת בו.


בקיצור - אפשר לדעת איזה מזל יש באופק רק בשעת הזריחה. וכל השאר - חישובים מתמטיים פשוטים של חיבור וחילוק. יש 24 שעות ביממה, יש 12 מזלות בגלגל המזלות (הקדמונים לא הסתדרו עם ה-13 ולכן הורידו קונסטלציה אחת שיהיה יותר נוח. עשו איחוד משפחות עם עקרב ונושא הנחש..)

אז איך מחשבים? לוקחים את האופק כנקודת מוצא. עושים 24 שעות ביממה לחלק ל-12 מזלות ומגלים שכל מזל מקבל שעתיים להיות באופק. כאשר נקודת הציון תמיד לפי השמש שזורחת באופק - ואז יודעים באיזה מזל היא נמצאת ואז יודעים איזה מזל זורח באופק.. ומשם מחשבים. כל זה עובד יפה כשהשמש נמצאת בתחילת המזל ואז אחרי שעתיים היא עוברת למזל הבא. זה לא בדיוק עובד כשהשמש נמצאת באמצע המזל או בסוף המזל שאז המזל מתחלף אחרי שעה או אחרי כמה דקות. כן, זה יכול להיות מסובך ולכן צריך לחשב.

נגיד שהשמש במזל סרטן בסוף המזל במעלות האחרונות (כל מזל מקבל 30 מעלות). כשהשמש זורחת היא אומנם במזל סרטן אבל במעלה אחרונה - ומיד אחרי כמה דקות המזל הבא נכנס לאופק..

את כל זה ידעו העתיקים לחשב. הם ידעו לראות איך מזל סרטן עולה באופק שעתיים לפני שהשמש זרחה וידעו שאיך שהשמש תזרח מיד אחר כך יתחלף מזל באופק.


רק שתדעו שפעם היה לאסטרולוגים הרבה יותר קל כי הקונסטלציות בשמים חפפו לשנה הטרופית (השנה שמתחילה ביום השוויון האביבי = תחילת מזל טלה = לתחילת קונסטלציית טלה) אבל בגלל תופעת הנקיפה נקודת השוויון האביבי התחילה לנדוד ונוצר פער בין מיקום הקונסטלציות של המזלות לבין אותה נקודה שממנה אנחנו מסמנים את המזלות.

הנקודה הזאת נודדת כל 72 שנים במעלה אחת. כך שאם תעשו חישוב פשוט - נוצר פער של 20 מעלות בין איפה שהיא היתה פעם לבין איפה שהיא היום. במילים פשוטות כשאנחנו אומרים שב-20 במרץ מתחיל מזל טלה - זה אומר שהשמש לא ממש שם, היא 20 מעלות לפני כן במזל דגים. אופסי.

סיבכתי לכם את הצורה, אני יודע. אבל בגדול מה שאתם צריכים לדעת זה רק למה האופק מאוד חשוב - והוא חשוב מאוד! ואיזה מזל היה באותו רגע שנולדנו באופק כי המזל הזה מוסיף עוד נדבך לאישיות שלנו, למראה שלנו, לכוח הפיסי שלנו - ולכרטיס הביקור שנקרא - ״אני״.


איך יודעים מה האופק? צריך לחשב. והיום זה זמין אפשרי ונגיש באינטרנט. נכנסים לאתר astro.com מזינים את התאריך והשעה (רק השעה קובעת את האופק) ומקבלים תשובה.


הרמוניה בין מזלות הירח השמש והאופק מבטיחה חיים קלים ומאושרים, מלאים ומוגנים.

דיסהרמוניה בין מזלות הירח השמש והאופק מבטיחה חיים מאתגרים מלאים בהרפתקאות ומכשולים שהאדם צריך ללמוד להתגבר עליהם. לפעמים יותר מידי חיים קלים ומאושרים יכולים להיות מתסכלים וחיים מלאי קשיים ואתגרים יכולים להפיק לאדם סיפוק ולהביא אותו להישגים גדולים ומרשימים. אבל לפעמים שכשיש יותר מידי קשיים זה על הפנים, אז הכל זה עניין של פרופורציות ואיזון. ואחת הדרכים להגיע לאיזון הוא למצוא את אותו חבר, בן/בת זוג או שותף לחיים שיוכלו להקל/לאתגר אותנו לפי הצורך.


ועכשיו הגיע השוס!

הכנתי לכם טבלה פשוטה צבעונית וקלה למציאת האופק!

הטבלה לא מושלמת אבל היא הכי מדויקת שיכולתי (יש עוד גורמים שצריך לקחת בחשבון בחישוב - כמו שעון חורף/קיץ בזמן הלידה, והאם השמש היתה בתחילת המזל, אמצע המזל או בסוף המזל.. וצריך גם להבין שבגלל שיש לכדור הארץ נטיה והוא לא מסתובב ישר אז יש לנו עונות שנה ולכן יש שינויים בזמני זריחת השמש והמזלות באופק המזרחי).. בקיצור זה לא כל שעתיים בדיוק, וכשנכנסים לזה.. זה די סבטוחה, אבל בשביל מה אני פה? להנגיש ולתרגם לכם את זה לשפה פשוטה וקלה.


בואו נעשה דוגמה: נאמר שאני בן מזל אריה שנולד ב-3 באוגוסט 1993 בשעה 15:45

לפי הטבלה אני הולך לטבלה של מזל אריה, רואה שאני שייך לעשירון השני - מחפש ויורד למטה עד לשורה של 15:00-16:00 = אופק קשת.

אם נולדתי שעה קודם אני קצת בבעיה - כי בדיוק אז התחלף האופק. במצב זה אני צריך להיעזר בחישוב מדויק של תוכנה אסטרולוגית.


מה עושים אחרי שמוצאים את האופק?

קוראים על תכונות המזל כאילו היה זה מזל השמש שלכם ומשלבים יחד עם תכונות מזל השמש.

לדוגמא:

אם נולדתי ב-4.5.1983 בשעה 14:23 - אני בן מזל שור עם אופק במזל בתולה.

תכונות מזל השמש שור שמבטאות חומריות, יציבות, יסודיות, שמרנות משתלבות עם הפדנטיות, הצניעות, מוסר העבודה הגבוה והביקורתיות של מזל בתולה. במקרה זה מזל שור ששייך למזלות האדמה משתלב נהדר עם האופק במזל בתולה שגם הוא שייך לקבוצת האדמה. מזלות האדמה שולטים בעולם החומר ושילוב זה מבטיח לבעל המפה חוש פרקטי מפותח ויכולת מולדת לעסוק בעניינים חומריים, דבר שמבטיח עבודה ביטחון כלכלי ושפע חומרי בחייו.


בהצלחה!!





5,503 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page