top of page

יום הולדת לא שמח


ביום שישי ה- 14 במאי 1948 בשעה 16:00 התכנסו בבית דיזינגוף שבשדרות רוטשילד 16 בתל אביב מנהלת העם בראשות דוד בן גוריון שהכריז 8 שעות לפני סיום המנדט הבריטי על הקמת מדינת ישראל.


היום יום שישי, ה-14 במאי 2021, 73 שנים אחרי.. בן גוריון מתהפך בקברו ולנו מתהפך הקישקעס..


ישראל חוגגת יום הולדת בנקודת השפל הגדולה ביותר בתולדותיה. אין שמחה, יש עצב, יש כעס, יש בלבול, יש אכזבה, ויש תקווה לימים טובים יותר, שקטים יותר, שפויים יותר.


מה שהולך במפת המדינה מזכיר את סיפורו של איוב - המנחוסים רודפים אותנו מבחוץ ומבפנים ועוד זה מדבר וזה בא..


מלחמת העולם השלישית בקורונה התחלפה במלחמת גוג ומגוג, והארץ רעשה. הטילים חזרו ובגדול, ההתקפות הפכו קטלניות יותר, והשנאה מתפרצת לכל עבר ללא הבחנה. מלחמת דת.


זה התחיל באסון הנורא בהר מירון ב-30 באפריל כשמרס (אויבים, אלימות, סכנות, מוות) התיישב על ונוס (מדינת ישראל) באותה מעלה במזל סרטן.

מרס הוא כוכב אלים וכשהוא נמצא במזל סרטן הוא גורם לפגיעות קשות וכל זה קורה בתוך הבית (סרטן). זאת היתה רק ההתחלה.

זה המשיך ביום ירושלים ובמהומות קשות בהר הבית ב-6 במאי, כשכוכב יופיטר (דת,צדק,התפשטות) התיישר מול מרס של מפת המדינה (אוייבים, אלימות, סכנות), והצית את אש השנאה והאלימות.


פלוטו (הרס, חורבן, כעס, תסיסה, מוות) נמצא במזל גדי במעלה 26 בדיוק על קו תחילת בית 4 (בסיס/תחתית המפה שמסמל את יסודות המדינה, בטחון פנים, העם, נכסים, בתים משפחה) וגורם להתפרצות געשית רעילה והרסנית לא פחות. מדינת ישראל בעיצומה של רעידת אדמה קטסטרופלית שמאיימת להחריב את הדמוקרטיה ואת המרקם העדין של חיים בדו-קיום במדינה רווית קונפליקטים.

פלוטו הוא כמו שופל שעוקר וממוטט את כל מה שנבנה כדי להרוס ולבנות מחדש. היסודות שאנחנו חיים עליהם מתערערים ונהרסים. כל מה שהאמנו בו עומד למבחן.


במפת המדינה בתים 3 ו-9 מאוד פעילים. בתים אלו מסמלים את האמונה שלנו ואת מה שהתקשורת מספרת לנו.

במה אנחנו מאמינים? מי צודק במלחמה הזאת? האם באמת מספרים לנו את כל האמת? מהי האמת?

מלחמת דת, מלחמה לאומית, מלחמה על אמונה והשקפת עולם, חילונים מול דתיים, ערבים מול יהודים, יהודים מול יהודים, ערבים מול ערבים? מלחמה איומה שנמשכת כבר אלפי שנים ואין חדש תחת השמש.


אנחנו אומנם בשנת 2021 אבל נראה שבמשך מאות שנים לא למדנו דבר וההיסטוריה חוזרת על עצמה.


כוכב אורנוס (סדר חדש, מהפכות, אנרכיזם) נמצא במזל שור (מדינת ישראל) נמצא בהיבט קשה לסטורן (ממשל, חוק וסדר, שמרנות) במזל דלי (חברה, ארגונים, התקהלויות). ההיבט הזה יוצר מתח בלתי רגיל ומאיים על הסדר החברתי והחיים הנורמלים במדינה. ההיבט הזה יגיע לדיוק ב-15 ביוני וב-24 בדצמבר 2021.


מרס בסרטן פוגע בתוך הבית ומאיים על האנשים בתוך הבתים, (יוצא מסרטן ב- 11 ביוני) סטורן בדלי מגביל אותנו כחברה, מגביל את ההתקהלויות, מגביל את ההתארגנויות. (יוצא מדלי ב- מרץ 2024) אורנוס רוצה לשבור את הסטטוס קוו למוטט את הישן ולהביא את הקדמה והחדש (עוזב את מזל שור באפריל 2026), ופלוטו רוצה להציף ולטהר את כל החרא שהיה טמון באדמה שנים. (עוזב את מזל גדי בנובמבר 2024) כל כך הרבה כוחות פועלים בו זמנית עלינו שאנחנו נלחמים על זכותנו לחיות כאן כעם מול שונאינו מבחוץ ומבית. והמילה מבית מאוד מודגשת.


יופיטר עבר אתמול למזל דגים וישהה שם חודשיים בלבד ואז יחזור לאותה נקודה שהוא היה בה לפני האסון במירון. המלחמה הזאת לא נגמרת וגם אם תהיה הפוגה הרי שעד סוף 2021 הארץ לא תשקוט, לא בטחונית ולא פוליטית.


אנחנו נמצאים לפני עונת הליקויים, ליקוי ירח מלא צפוי ב-26 במאי, ושבוע לאחר מכן ליקוי חמה מלא ב-10 ביוני. את שני הליקויים לא נראה מהארץ אבל הם ישפיעו על כל בני מזל תאומים, קשת, בתולה ודגים. וגם על ישראל ובעיקר על מקבלי ההחלטות, התקשורת ומערכת המשפט.


דווקא עכשיו צריך להתאחד. דווקא עכשיו צריך להפגין סולידריות. דווקא עכשיו צריך שינוי, כי הישן כבר לא עובד. הוא מחזיק מעמד כ-7 שנים ואז חוזר על עצמו.

הגיע זמן לשינוי, כשאזרחים מאבדים את חייהם במדינה שלהם על רקע לאומני זה הדבר הנורא ביותר שאפשר לחשוב עליו. איפה הביטחון? וזה אומר רק דבר אחד - שהשינוי הוא בלתי נמנע ושהדם שלהם אינו הפקר ושהם לא מתו לשווא.


מדינה יקרה דם אזרחייך זועק אליך מן האדמה. קומי עורי מהקפאון והתרדמת, אל תפחדי מהשינוי - הוא לא יעשה לך רע. ואנחנו צריכים לעשות חשבון נפש עמוק כי אין לנו ארץ אחרת, אין.



יום הולדת שמח מדינה יקרה, עוד יבואו ימים טובים את תראי. אני מבטיח!

819 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page