top of page

השעון מתקתק לאחור


בואו אני אסביר לכם משהו, אני לא בטוח לגבי מפת הלידה של ראש הממשלה, כי יש סבירות גבוהה שהתאריך לא מדויק.. אבל אין לי ספק שהוא בן מזל מאזניים. ואני אגיד לכם משהו על המזל הזה:

מאזניים מעצם טבעם מגלמים את עקרון התלותיות. כף אחת תלויה בכף השניה ויעידו כל בני מזל מאזניים באשר הם שתמיד הצרכים שלהם תלויים בצרכים של אחרים. או שהצרכים של האחרים באים על חשבון הצרכים שלהם. זה מצב מאוד לא סימפטי כי לא משנה מה הם יעשו הם תמיד תלויים במישהו אחר! גם בהצלחות ובמיוחד בכישלונות.


ראש הממשלה הוא דוגמא מעולה, הוא טיפוס מרצה ומפשר שמנסה להתחשב בדעותיהם של אחרים. (לפחות כך הוא מאמין, למרות שבפועל יכולה להצטייר מציאות הפוכה לחלוטין) בסביבתו האישית אשת ראש הממשלה שהיא בת מזל עקרב - מזל מים קבועים, והבן שלהם שהוא בן מזל אריה - אש קבועה.


מאזניים הוא מזל אויר פעיל.

אויר מסמל תקשורת, חשיבה שכל והיגיון, פעיל אומר אקטיבי יוזם חד, ואכן אפשר להגיד על ראש הממשלה שהוא אשף הרעיונות היזמות והתקשורת. במהלך הקריירה שלו הוא ידע לעשות הסכמים עם מתנגדיו, לפשר במצבים בלתי אפשריים ובמילים אחרות לג׳נגל כמו קוסם בסיטואציות מאוד קשות.


המזלות הקבועים קשורים בשליטה. כשאתם בשליטה אתם יודעים לקבע את האנרגיה. הפחד הכי גדול של המזלות הקבועים הוא משינויים שמאיימים על השקט והסטטוס קוו.

מזל עקרב - שליטה ביסוד המים שקשור לרגשות. מזל אריה - שליטה ביסוד האש שקשור ביצר ובתשוקה.


כשאריה עקרב ומאזנים נמצאים בחדר אחד- האריה והעקרב מיד ינסו לשלוט במאזניים, והמאזניים מצידו יקשיב להם בקשב רב וינסה לרצות אותם.


המזאניים מעריץ ונהנה מהאש של האריה ושואב ממנו ביטחון עצמי. גם העקרב שולט אבל דרך מניפולציות רגשיות. כל אחד והדרך שלו. אני לא בטוח שהמאזניים אוהב את הקנאה של העקרב, והרגישות הקיצונית שלו ולכן הוא ינסה לרצות כמה שניתן על מנת לגרום להר הגעש לא להתפרץ.


המאזניים תמיד אוהב להתייעץ ולהקשיב, הם דיפלומטיים ואוהבים את הזולת. לכן נבחר המזל הזה להיות אחראי על הסכמים שותפויות ונישואין. זה המזל של הביחד! א-מה-מה.... המזל שמשלים אותו שנמצא בדיוק מולו הוא מזל טלה שמסמל את ההפך הגמור - אני, אני, אני ואני.

ולמה זה חשוב? כי לפעמים אנחנו מתבלבלים לנו, ואנחנו חושבים שאנחנו המזל ההפוך שלנו, וכך יוצא שהמאזניים חושב שהוא טלה, והטלה מאזניים.. כמה בני טלה אתם מכירים שכל מה שאיכפת להם זה שכולם יהיו מאושרים עד שזה פוגע להם בבריאות? ובני מזל מאזניים שאיכפת להם רק מהתחת של עצמם עד שאחרים תוהים מאיזה חומר טפלון הם עשיים?


התבלבלתם? גם אני חחחח, אבל מנסיוני הרב אני יכול להעיד שמאחר והגמל לא רואה את הדבשת שלו, ואם אין מראה בנמצא אנחנו גם לא רואים את עצמנו - הרי שנסגל לעצמנו דווקא את התכונות של המזל המולי לנו. זה שנמצא בדיוק 6 חודשים אחרי היומולדת שלנו.


וכך בני מזל טלה שאמורים להיות הכי מרוכזים בעצמם יתבלבלו ויחשבו שהם בכלל מאזניים - מתפשרים וזוגיים. בני מזל שור שאמורים להיות הכי חומריים נחמדים ושקטים יתבלבלו ויחשבו שהם עקרב - קיצוניים, קנאים ואפלים, בני מזל תאומים שאמורים להיות הכי קלילים ותקשורתיים יתבלבלו ויחשבו שהם קשתים - מלאים בפחדים וחושבים כל הזמן על נסיעות לחו״ל... בני מזל סרטן שאמורים להיות הכי ביתיים ומשפחתיים יתבלבלו ויחשבו שהם גדיים וימצאו כל הזמן בעבודה ומחוץ לבית.. בני מזל אריה שאמורים להיות מנהלים ובעלי שליטה יתבלבלו ויחשבו שהם דליים - מרדנים, שונים ומהפכנים.. בני מזל בתולה שאמורים להיות הגיוניים, ביקורתיים ומדויקים יתבלבלו ויחשבו שהם דגים - רגישים, פגיעים ומעורפלים..

עכשיו תקחו את כל מה שכתבתי ותהפכו למזלות האחרים...

כל מזל והיפוכו.

במצב המורכב שנוצר עכשיו - ראש הממשלה בחר להקים ממשלה עם קיצונים, חלקם לא שירתו בצבא כלל, חלקם עבריינים, חלקם אנרכיסטים ונערי גבעות. ממשלה קיצונית לכל הדיעות.

בוחרי הליכוד לא שיערו לעצמם ובטח לא רצו להאמין שראש הממשלה יקדם חוקים שיפגעו במרקם העדין בין הרשויות ויהוו פתח לדיקטטורה.


התפשרות של ראש הממשלה הובילה אותו להיות כף המאזניים בין כוחות מנוגדים שלוחצים אחד על השני והוא בתווך. לא משנה באיזה צד הוא יבחר, נראה שהוא יקומם עליו את הצד השני. וכך נוצר מצב מצער שעצם התנהלותו להשיג שליטה בכל מחיר חרצה את דינו וגורלו בכך שהוא איבד שליטה במצב.


הפעם הוא בעצמו יצר את המשבר שהוא נמצא בו. ההיסטוריה מלמדת שכל מי שכרת איתו הסכם נכווה ונשרף. האופציות לכריתת הסכמים הלכו והצטמצמו לידי מצב שהפרטנרים היחידים שנשארו לעשות איתו הסכמים הם קיצונים ומשיחיים. באופן מאוד לא אופייני למזל מאזניים הוא הסכים בלב חפץ ליצור איתם קואליציה. הוא לא לקח בחשבון שזאת האופציה האחרונה שלו, ושאם יתאכזבו ממנו - הם יתהפכו עליו.


אנחנו בימים מאוד דרמטיים, ופרסמתי בדף העסקי שלי בפייסבוק שאנחנו מתקרבים ל-30 במרץ שזה תאריך נפיץ לממשלה ולמדינת ישראל.


ולפי דעתי - גם אם החקיקה תיעצר/תידחה/תתבטל הארץ לא תשקוט.

הממשלה הקיצונית והמשיחית מחשבת את קיצה לאחור. הספירה החלה.

מה שאנחנו למדים עכשיו מאוד פשוט - שיעור נפלא באזרחות. מה שלא למדנו בבית ספר אנחנו לומדים ברחובות. אין שמאל וימין. אין! יש ישראל, יש דמוקרטיה. ותהיה אחדות.

זאת לא משאלת לב, זה כורח המציאות. אנחנו ישראלים ויש לנו רק מדינה אחת.

962 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page