top of page

המפה לעולם לא משקרת



לפני חודש קניתי באיביי 2 טלפונים ניידים, אחד לחיילת שלנו שמסתובבת עם טלפון ישן עם מסך שבור כבר למעלה מחודשיים, והשני לקטנה שמסתובבת עם טלפון מקרטע. מצאתי דיל לא רגיל, אייפון 7 חדש באריזה מקורית בסכום שווה לכל נפש. למה דווקא אייפון 7? א. כי גם לי יש ואני מאוד מרוצה, וב. גם אם ישבר, ייגנב או יתקלקל לא יכאב הלב. בכל מקרה זה שדרוג נפלא ממה שיש להם עכשיו ובעתיד תמיד אפשר להשתדרג ולהתחדש.

אני עוקב באדיקות אחרי המשלוח ורואה שזה יצא מארצות הברית ומגיע לישראל ונמצא במכס. עובר יום, ועוד כמה ימים וזה עדיין תקוע במכס. מוזר אני אומר לעצמי, מה יש לזה להיות תקוע כל כך במכס?

כל העסקה היתה פתורה ממכס, חוץ מתשלום המע״מ, לכן לא אמורה להיות עם זה בעיה.


עוברים שבועיים והחבילה עדיין במכס. זה הזמן לשאול את המפה אמרתי לעצמי ופתחתי מפה הוררית שזאת מפת שמיים עכשווית שמגלה מה הולך להיות בהתאם למיקום הירח והכוכבים.

הכוכב של החבילה, והכוכב שמסמל אותי לא נפגשים. הירח שמגלה מה הולך להיות לא יוצר שום היבט לא אלי ולא אל החבילה. לא טוב אני אומר לעצמי, החבילה לא תגיע אלי.

עושה קצת גוגל וקורא על חבילות שהיו תקועות במכס ללא כל סיבה והוחזרו לשולחים בחו״ל. אוי ואבוי לי אני אומר לעצמי, הבנות תתאכזבנה כל כך!


אוקיי, ממשיך לנבור ומגלה שבאתר של איביי כתוב שזה עבר מכס, ובאתר בישראל כתוב שזה ממתין לבדיקת מכס! זה לא מסתדר לי, עברו כבר 20 ימים מאז שהחבילה הגיעה, שלחתי מייל לדואר.

בינתיים עובר הסופשבוע, אני לא מקבל תשובה ומחליט שהגיע הזמן להתקשר לדואר ולברר מה קורה עם החבילה.

נכנס לאתר, מעלה נציגת צ׳אט נותן את קוד המעקב ומקבל תשובה שהתכולה אסורה ושהחבילה מוחרמת על ידי המכס!

הלם.

מוחרמת? תכולה אסורה? הלוווו - זה אייפון 7. לא פצצה! מה עושים עכשיו? המום מהתשובה, שואל את הנציגה למי לפנות? היא נותנת לי טלפון של המכס.

בינתיים בודק מה מצב הכוכבים בשמיים ורואה שההיבט האחרון שהירח יבצע היום הוא היבט שלילי לנפטון. לא טוב אני אומר לעצמי, זה נפטון זה בטח הלך לאיבוד. עכשיו תתחיל מסכת טרטורים, הדואר יזרוק אותי למכס, והמכס יזרוק אותי לדואר והחבילה פשוט הלכה לאיבוד. ועוד זה היבט לא טוב! וואי וואי, המפה הראשונה מה זה צדקה. נפטון זה ללכת לאיבוד אני אומר לעצמי ולא משער שזה לא העניין בכלל. איפה אני אמצא אותם? איפה זה המכס בכלל?


טוב, אני חייב להתקשר לטלפון שהיא נתנה לי, מרים את הטלפון ומחייג למספר ובטוח שאף אחד לא יענה לי כי מי ידבר איתי מהמכס? עונה תקליט...״קבלת קהל בימי א-ד...מספר הפקס... כתבתנו רחוב ההגנה... תל אביב...״.

רח׳ ההגנה? וואלה נשמע לי מוכר, אני נוסע לשם עכשיו! איזה טלפון ואיזה פקס ואיזה נעליים לא מעניין אותי. אני אמצא שם מישהו אספר לו את הבעיה והוא יעזור לי.

20 דקות מאוחר יותר אני ברחוב ההגנה, בבניין הדואר המרכזי, איפה קבלת קהל? קומה למעלה.

(בדיעבד לא הייתי שם מעולם. רח׳ ההגנה נשמע לי מוכר כי המשרד שלי ברחוב ההגנה באור יהודה...)


נכנס לפקידה, אשה מבוגרת לבושה סריג סגול מכופתר, תספורת א-לה- סופה לנדבר, כן במה אוכל לעזור לך? תקשיבי אני הזמנתי אייפונים והם מעוכבים במכס.. ניכר שאין לה לא סבלנות ולא עניין לשמוע את המשך הסיפור שלי, היא קוטעת אותי ואומרת בטון עייף ושחוק - תיגש לאולם השני לאשנב 30.. ושם ידעו מה לעשות? אני שואל, כן, תראה להם את מספר המעקב. טוב, הולך לאולם השני בדלפק 30 אין כלום, ניגש לדלפק 21, בחור נחמד יושב שם הוא זה שמשחרר את החבילות. נותן לו את מספר המעקב, הוא בודק, אומר איזה משפט שאני לא מבין, מרים טלפון למישהו שמוצא את החבילה ואומר לי לחזור לאולם השני לסופה לנדבר ולבקש ממנה שתשחרר את זה מהמכס. הולך לסופה שאומרת לי שהיא לא יכולה לעשות כלום אם אין לה טופס כתוב ומחזירה אותי לאשנב 30.. שזה שחרור חבילות מהדואר. חוזר לבחור מאשנב 21 אומר לו שסופה חייבת מכתב מודפס אחרת אין טיפול, הוא אומר לי תשמע אני לא יכול להדפיס לך כלום כי זה מוחרם ונראה שהאשה שם באולם השני עצלנית (ואין לי שום דרך לתאר לך את זה הוא מוסיף ואני בתומי גם חושב שהם גם לא מכירים אחד את השני) אבל תגיד לה שהחבילה נמצאה והיא אצל שמוליק! חמוש בשם שמוליק, חוזר לאולם ואין סופה. מה? כבר הפסקת צהריים אני אומר לעצמי? ממתין ממתין ממתין, אהההה סליחהההה?????? אני מרים את הקול! ״כן,כן,, רגע אני כבר באה, אני פה״ עונה סופה מהמסדרון שמאחור, שוב אתה? תקשיבי אני אומר לה אין טופס, יש שמוליק! את חייבת לעזור לי. ״בוא איתי!״ היא לוקחת אותי למסדרון שמוביל למשרדים האחוריים. זה דוד. תדבר איתו הוא אולי יעזור לך.

דוד בחור בשנות החמישים פלוס מינוס, שכל בעיות המכס מוטלות על כתפיו, נראה איש נחמד וקצת תשוש.. המערכון של ארץ נהדרת עם ההיא מהדואר רץ לי בראש.

הוא מסיים שיחה עם עוד מעוכב מכס אחר... מתפנה לשמוע את הבעיה שלי. אני שולף את מילת הקסם שמוליק, מסביר שזה טלפונים שהזמנתי לבנות שלי... רגע אני מכיר את הסיפור שלך.. באמת? איך???

יש כמה טלפונים שכתבו על החבילה שלהם משהו אחר וזה לא עבר את הוועדה. מה?! איך כתבו משהו אחר הזמנתי 2 אייפונים. אי אפשר לטעות. ככה מנסים לרמות את המכס, רושמים משהו אחר ושווי אחר הוא אומר.

אתה בטוח אני אומר לו? למה שיעשו דבר כזה, השווי גם ככה לא מצריך לשלם מכס, רק 17% מע״מ שאת זה לקחתי בחשבון.

הוא מרים טלפון לשמוליק, שמוליק מוצא את החבילה ומצלם לו מה רשום עליה: - ״חלקי מחשב״.

תראה מה כתוב בשווי הוא מראה לי את הצילום: 39.99$. מה פתאום זה לא מה שזה עלה לי אני עונה לו בתמימות ומראה לו את ההזמנה המקורית ששילמתי.

בגלל שזה מה שרשמו ואין התאמה המכס החרים לך את התכולה.


אמרתי לו אתה יודע דוד, אני חייב לספר לך משהו. אני אסטרולוג, ולפני שבועיים פתחתי מפה ושאלתי מה קורה עם החבילה ומתי היא מגיעה אלי, ויצא לי שהחבילה לא תגיע. הבנות שלי כל היום מטרטרות לי בראש נו אבא מה עם הטלפונים? ואני לא יודע מה להגיד להם. בינתיים כתוב באיביי שהטלפונים צריכים להגיע עד ה-2 באוגוסט ומשהו בתחושה שלי לא הסתדר לכן פניתי לדואר ואחרי שאמרו לי שהתכולה אסורה אמרתי שאני מגיע לכאן למכס לברר.


היום לפני שהגעתי לפה פתחתי מפה וראיתי שיש ירח בהיבט לא טוב לנפטון. מה זה נפטון? הוא שואל, נפטון זה ללכת לאיבוד אבל גם שקרים ואת זה לא לקחתי בחשבון. איזה מזל זה נפטון? המשיך לשאול - דגים עניתי. דגים?!??! אני דגים! הוא אומר לי ופותח זוג עיניים בפליאה. נו אתה רואה, אני יושב פה אצלך אתה מזל דגים ואתה מגלה לי שנעשתה פה בעצם רמאות והכל על חשבוני. תראה הוא אומר לי, אני ממש רוצה לעזור לך אבל אתה תצטרך לשלם פה קנס בנוסף לתשלום מע״מ. זה כבר עבר וועדה ואין לי יכולת לבטל את זה. אני יודע שאתה לא אשם ואני מאמין לך, יש לי תביעת עין. אני יודע שאתה פה הקורבן, אל תדאג אני אסדר שהקנס לא יהיה כזה גדול.

אבל אתה מבין שיש אנשים שעושים את זה על בסיס קבוע כדי לרמות את המכס?


וואלה, זאת פעם ראשונה שלי במכס. אני לא מכיר את הקומבינות ואני די תמים, אבל זה לא מוצדק מה שנעשה לי, ואני אבקש על זה החזר.. (ואיזה החזר בדיוק יתנו לי עם ירח בהיבט לא טוב לנפטון?! אני אומר לעצמי בראש)

טוב, אני מוכן לשלם את הקנס רק כדי לקבל את הטלפונים. בינתיים יש טפסים למלא, ועוד קצת בירוקרטיה. (ומה שדוד, שמוליק, סופה, והבחור מאשנב 21 באולם השני לא יודעים זה שיש לי קצת סטייה וכשיש בירוקרטיה אני הראשון להתלהב ולרוץ מאחד לשני לשלישי, ולחזור לראשון ושוב לשני ולשלישי, וכל זה במהירות הברק כמו שרק יליד מזל תאומים שנשלט על ידי מרקורי יודע לעשות! מה גם שאף אחד מהם לא ידע שמרקורי בנסיגה, ובגלל שהוא בנסיגה ידעתי שאני אשחרר את הטלפונים וגם אקבל החזר על הקנס ששילמתי עם כל הירח והנפטון הזה.


עוד כמה דקות עוברות, אני ודוד מחליפים טלפונים ושולחים ווצ׳אפ אחד לשני. בינתיים מצלמים, מכינים ניירת ואני נזכר שאתמול הבת הקטנה שלי אומרת לנו שהיא חלמה חלום לפני כמה ימים שהטלפון שלה יגיע בתאריך 28 ליולי. אתמול כשאנחנו יושבים לאכול ארוחת שבת בצהריים היא שואלת את הבת הבכורה מתי זה התאריך הזה 28 ליולי? מחר היא עונה לה, זה יום ראשון! אז הטלפון שלי יגיע מחר!! היא צוהלת ואני מצנן את ההתלהבות שאין סיכוי שהטלפונים יגיעו מחר כי רשום באיביי שזה צריך להגיע רק ב-2 באוגוסט וזה בכלל הלך לאיבוד במכס ומי יודע אם ימצאו אותם.


דוד, אתה לא מאמין מה אני הולך לספר לך אבל כדי שתאמין אני מתקשר לאשתי ושם אותה בספיקר - תגידי, אני אומר לה, אתמול נועה סיפרה שהיא חלמה לפני כמה ימים חלום שהיא מקבלת את הטלפון שלה באיזשהו תאריך... מה התאריך שהיא אמרה?

28 ליולי, זה היום.. למה? - את לא מבינה איפה אני נמצא, במכס.. הטלפונים תיכף אצלי..אספר לך הכל כשאצא מפה...

דוד שמט את הלסת, כל המחלקה עמדה על הרגליים. גם הבת שלך יודעת לראות דברים?

תאמין לי זאת הפתעה גדולה, פעם שעברה כשהיא דיברה על טילים - באותו ערב נפלו פה טילים.. מסתבר שמעץ תפוחים לא יוצאים אגסים.. אני רואה דרך המפות, היא רואה בלי שום עזרה.


עוד כמה דקות עוברות, חולף על פני סופה ומחמיא לה על העזרה, חוזר לבחור מאשנב 21, שמסנן שיצאתי מה זה בזול.. ותוך עוד כמה דקות הטלפונים בידי.

כשאני חוזר למשרד אני מקבל שיחה מפתיעה מדוד - תקשיב, נתתי את הטלפון שלך למנהל הוועד שלנו, אני סיפרתי לו את כל הסיפור שקרה איתך, עם האסטרולוגיה והבת שלך, הוא יזמין אותך לבוא לעשות לנו ערב אסטרולוגיה לכל העובדים.. אמרתי לעצמי שלגורל יש דרכים מגניבות לפצות אותי :)


אז לסיכום, המפה צדקה!! ירח בהיבט לנפטון זה לא להיט, כי בכל זאת נעקצתי ושילמתי קנס על משהו שלא עשיתי, והחברה שקניתי ממנה באיביי לא כל כך רצתה להחזיר לי את הכסף (כפי שתיארתי לעצמי) ואחרי מספר התכתבויות החלטתי להתפשר על 60% מהסכום שהם הציעו לי שזה גם משהו.

אבל הכי שמחתי על האינטואיצה לעזוב הכל ופשוט ללכת לשם.

דוד אגב הודה בפני שהוא בכלל היה במקרה בקומה בזמן שסופה שידכה בינינו.. ברגיל הוא בכלל לא נמצא שם אז היה לי המון מזל..

בדרך חזרה חשבתי לעצמי שמי שמתעסק עם מזלות חייב שיהיה לו קצת מזל לא?







341 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page