top of page

אם בארזים נפלה שלהבת


ב-21 ביוני 2001 היה ליקוי חמה מלא במעלה 0 במזל סרטן. כמעט 3 חודשים אחר כך ב-11 בספטמבר היינו עדים לאחד מפיגועי הטרור הגדולים שידעה אמריקה והעולם כולו. האסון הזה הועבר בשידור חי בטלוויזיה לכל העולם. לא היה ערוץ טלויזיה שלא שידר בזמן אמת את מה שקרה. אני זוכר שבאותו יום חזרתי מהעבודה הביתה בצהריים, זה היה מוקדם מהרגיל משום מה, והיה שקט מוזר בחוץ. זה הרגיש ששום דבר לא קורה אז סתם פתחתי טלוויזיה.. דבר שאני לא נוהג לעשות בצהריים.

התמונות היכו בנו. לא האמנו למה שרואות עינינו. זה היה הזוי והכל שודר בשידור חי.


באותו זמן עוד לא ידענו שהעולם עומד להשתנות לנצח. שהחיים של כולנו עומדים להשתנות. לא ידענו שמה שקרה אז שם ישפיע על כל כך הרבה אנשים בעולם ובמבט לאחור העולם הוא באמת לא אותו עולם מאז האסון.


ב-21 ביוני 2020 בדיוק 19 שנים לאחר מכן שוב ליקוי חמה מלא , שוב במעלה 0 במזל סרטן - שוב באותו מקום בדיוק. בום!


משנת 1900 ועד שנת 2100 יש רק 3 ליקויים כאלה. אחד היה ב-2001, השני היה ב-2020 והשלישי יהיה ב-2039.

לצערי אי אפשר לדעת בדיוק מתי ואיפה זה יצוץ אבל כתבתי על זה שמשהו גדול עומד לקרות, משהו בסדר גודל ענקי כמו שקרה באסון ההוא ושכל העולם ידבר עליו וזה לא יהיה הקורונה.

זה כנראה הקדים בחודש...

מצב הכוכבים בשמים ממשיך להיות מאתגר ומורכב. הצמידות בין הענקים סטורן (קושי) ויופיטר (הרחבה) בשילוב עם פלוטו (כוח), ובהיבט קשה עם מרס (נפיצות) גרם לאחד האירועים הקשים שראינו בתקופה האחרונה.

למרות שאין לנו את כל הפרטים מה בדיוק קרה שם בלבנון, נראה שיש כאן אלמנטים דומים - בשני המקרים היה פיצוץ אדיר, היו הרוגים ופצועים, קריסת מבנים, הרס של בניינים סמוכים והרס רב במבנים ברדיוס גדול. בני אדם לכודים תחת הריסות, אנשים מאובקים ומדממים מסתובבים מבולבלים ברחובות, זכוכיות, והרס בלתי נתפס בכל מקום.


נשיא ארצות הברית בפליטת פה די מצערת מעלה את חמתם של העולם הערבי.. וכמעט מסבך את ישראל.

האם יש כאן איזושהי קרמה מוזרה שלבנון משלמת בגלל חולשתה וניטרליותה? בגלל שהיא אינה עצמאית ועומדת חסונה מול אלו שבפועל שולטים בה - חיזבאללה סוריה ואיראן? הלוא זה לא בדיוק מה שקורה לנו בכל פעם שאנחנו מפקירים את עצמנו ונותנים לאחרים לשלוט בנו?

ב-2001 זה היה אוסאמה בן לדן - האיסלם נגד ארצות הברית והמערב. שנאת חינם ורוע טהור שכוון לחפים מפשע.

ועכשיו ב-2020? זו תקלה בלבד? תאונה מצערת?

הרי זה מרגיש שדבר בסדר גודל כזה לא יכול לקרות סתם כי אין דברים שקורים סתם בעולם הזה. (לפחות ככה אני מאמין)


אז מה היה שם? גם שנאת חינם ורוע טהור שכוון לחפים מפשע?

שנאת חינם כלפי ישראל? שנאת חינם שלהם כלפי עצמם?

האם העם הלבנוני הגיע לנקודת השפל הגדולה ביותר בתולדותיו, שלא היה מנוס מפיצוץ אדיר שיחריב את כל האמונות הכוזבות שלו על ארצות הברית ועל ישראל?


״אנחנו מעדיפים למות מאשר לקבל עזרה מישראל״- אמר לבנוני אחד בתגובה לשאלה של אחד הכתבים הישראלים אתמול בחדשות. המשפט הזה לא יוצא לי מהראש. כמה שנאת חינם יש להם שם כלפינו.


האם יהיה אי פעם שלום בין ישראל ללבנון? האם האסון הזה יצליח לחדור מבעד לשנאת החינם ולקרב בין שתי המדינות? האם הם יצליחו לראות שאנחנו מושיטים להם יד לשלום? האם הם יצליחו לפקוח את עיניהם הסומות? האם יוכלו לראות מבעד לעיוורון השינאה?

בדקתי את המפות..

מדינת לבנון נולדה ב-22 בנובמבר 1943 בשעה 12:01 בביירות, מדינת ישראל נולדה ב-14 במאי 1948 בשעה 16:00 בתל אביב.

כבר מהשוואה המפות האלו רואים את היריבות - שמש מול שמש! שלנו בשור ושלהם בעקרב. היבט מולות הוא היבט של מלחמה.

אבל ללבנונים יש ירח במזל בתולה שמסתדר מצוין עם השמש שלנו במזל שור - זה יוצר היבט מוצלח של 120 מעלות. והירח שלנו במזל אריה נמצא גם בהיבט מצוין לשמש שלהם בסוף מזל עקרב ולמרקורי שלהם בקשת. גם פה יש 120 מעלות שזה מאוד טוב.. זאת אומרת שאפילו שנראה שאנחנו נמצאים בעמדות קרב אחד כלפי השני - דווקא יש לנו הרבה במשותף ויכול להיות כאן תתפלאו - סיפור אהבה אמיתי, ושלום חם מאוד!

עוד משהו מעניין שראיתי - כוכב אורנוס (התקדמות/חדשנות/מהפיכה) נמצא בדיוק על אותה מעלה של שבתאי (שמרנות, הגבלה, קיפאון) - נראה שברגע שהדור הישן והשמרן בלבנון יפנה את מקומו ויצא מהזירה הפוליטית, הדור הצעיר יוכל לחולל שינוי מהפכני ולכרות שלום אמיץ עם ישראל.

גם בין שתי מעלות הזריחה במפות יש הביט מצוין של 120 מעלות.

האופק של לבנון ב-24 בדלי, האופק של מדינת ישראל ב-23 במאזניים - אין יותר טוב מזה.


במפת השאלה שפתחתי רואים שהשכנה שלנו מצפון לא נמצאת במצב של לכרות ברית שלום אמיצה כרגע, הם צריכים קודם לסדר את העניינים אצלם בתוך הבית. בין שתי המדינות אין היבטים אבל ניצני שלום יכולים להיראות כבר בפברואר 2022, וגם באפריל 2024. הזדמנות נוספת תהיה בין 2037- 2038. לכן אני אופטימי.

ירח במזל בתולה יכול להיות מאוד ביקורתי וקטנוני, אבל רגיש גם רגיש למחמאות וצנוע. המסר של הושטת יד לשלום גם אם כלפי חוץ יתקבל בדחייה - אני בטוח שהוא מחלחל עמוק למטה ומוערך מאוד.

הם רק לא יראו את זה...


לבנון תקבל תשומת לב עצומה מכל העולם והדברים הולכים שם להשתנות לנצח. אני בטוח שהפיצוץ הזה ישנה משהו בתודעה הקולקטיבית שלהם ובעתיד אף יקרב אותם אלינו. אם זה לא יקרה זה יהיה פספוס אמיתי.


ריגש אותי לראות את דגל לבנון מואר על בניין עיריית תל אביב-יפו כמחווה של הזדהות עם העם הלבנוני וכמסר של יש מושטת לעזרה ולשלום.

מרגש אותי שאנחנו חיים בתקופה של שינויים עולמיים עצומים בגלל הקורונה.

מרגש אותי שאנשים מתעוררים!!!


מרגש אותי שישבתי לכתוב את הפוסט הזה.

אני חש מרוגש. (חחחחח)


ולסיום קוריוז קטן:

בתקופה האחרונה כל הזמן שאלו אותי נו גיא מה קורה? מה יהיה? לכל אותם אנשים תמיד עניתי שאני מרגיש שיש אדי דלק באויר ושהכל נורא נפיץ!! ככה אמרתי - אדי דלק! התכוונתי כמובן לאווירה פה בארץ ולהפגנות שהולכות ומתעצמות, לא שיערתי לעצמי שאדי הדלק האלו יהיו 215 ק״מ צפונה...

620 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page